Czym jest VoIP?

Telefonia internetowa (VoIP - Voice over Internet Protocol) to technologia polegająca na przesyłaniu dźwięku przez Internet.

To nowoczesna usługa służąca komunikacji głosowej tak jak w telefonii tradycyjnej, jednak posiadająca w stosunku do niej kilka istotnych zalet.
Sposób dostarczania
W telefonii tradycyjnej telefon jest przypisany do jednej lokalizacji, a sygnał dostarczany jest przez linię telefoniczną, której zakończenie znajduje się w lokalu klienta. Proces zmiany lokalizacji wiąże się ze skomplikowaną procedurą, a przeniesienie jest możliwe jedynie do miejsca, gdzie również dostępna jest linia telefoniczna. Telefonia internetowa jest dostępna wszędzie, gdzie jest dostęp do Internetu, również za granicą.
Przekaz głosu
Przewagą telefonii internetowej jest zamiana głosu na postać cyfrową, jej kompresja oraz autoryzacja, co praktycznie uniemożliwia osobom niepowołanym podsłuch.
Sprzęt
Z telefonii internetowej można korzystać przy pomocy komputera z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem, adaptera (bramki), która pozwala wykorzystać obecny aparat telefoniczny, czy telefonu IP podłączanego bezpośrednio do Internetu. Dostępne jest również oprogramowanie na telefony komórkowe, które sprawi, że będąc w zasięgu Internetu bezprzewodowego można zarówno wykonywać, jak i odbierać połączenia telefonii internetowej. Rozwiązań jest wiele i wciąż powstają nowe. 

PLFON FAQ

Prepaid

Jest to usługa działająca na zasadach przedpłaty, którą wnosi z góry klient prepaid. Opłaty za połączenia są odejmowane z konta użytkownika proporcjonalnie do wykonanych połączeń i wykorzystanych usług dodatkowych.
Wejdź na www.plfon.pl i wypełnij formularz rejestracyjny – zajmie to kilka minut. Wprowadź swoje dane osobowe, a także numer telefonu komórkowego – będzie on Twoim loginem. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na podany numer telefonu komórkowego otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym, który należy wprowadzić w formularzu, aby zakończyć proces rejestracji. Po rejestracji należy zweryfikować swoje konto.
Podanie numeru telefonu jest niezbędne w procesie rejestracji, gdyż na wskazany numer zostanie przesłany SMS z kodem aktywacyjnym, który finalizuje proces rejestracji.
W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych jesteśmy obowiązani zweryfikować Twoje dane osobowe, tj. w przypadku osób fizycznych imię, nazwisko i numer PESEL, a w przypadku działalności gospodarczej i osób prawnych dodatkowo nazwę firmy i NIP.

Najłatwiej dokonać weryfikacji poprzez:

a) przesłanie skanu wypełnionej Karty Rejestracyjnej wraz z potwierdzeniem wykonanego przelewu (Doładowanie konta PLFON) na adres kontakt@plfon.pl. Doładowanie konta PLFON powinien wykonać właściciel konta ze swojego rachunku bankowego. Doładowania można dokonać na dowolną kwotę, nasz numer rachunku to: 90 1750 0009 0000 0000 0953 0665 (nie może być to przelew PAYU, PayPAL). W temacie przelewu proszę podać login konta(10048 i numer komórkowy podany przy rejestracji np. 10048501234567).

b) przesłanie skanu wypełnionej Karty Rejestracyjnej na adres kontakt@plfon.pl oraz okazanie dowodu tożsamości pracownikowi naszej firmy podczas wideokonferencji.

c) złożenie wypełnionej Karty Rejestracyjnej wraz z okazaniem dowodu tożsamości w siedzibie naszej firmy (prosimy o wcześniejszy kontakt w celu ustalenia terminu).
Loginem do konta jest numer telefonu komórkowego podany przy rejestracji poprzedzony „100” wraz z kodem kraju. Przykład dla polskiego numeru komórkowego: „10048500500500”, dla zagranicznego numeru komórkowego, np. niemieckiego: „10049123456789"

Hasło można odzyskać za pomocą linku zamieszczonego poniżej

Przypomnij hasło

Hasło do logowania na Panel można zresetować za pomocą linku

https://panel.plfon.pl/VUP/forgot-password

Jeśli otrzymujesz informację, że taki adres email nie istnieje w bazie skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 222610610 bądź wyślij e-mail na adres kontakt@plfon.pl Na pewno Ci pomożemy!
Konto ważne jest 365 dni od dnia ostatniego doładowania. Czyli każde doładowanie od nowa uruchamia bieg ważności 365 dni. Ważność konta nie sumuje się.
Konto możesz zasilić kwotami: 5, 10, 20, 50, 100, 200 zł
Konto PLFON możesz doładować przez panel www - przelewy online, paypal, za pomocą kuponu/vouchera zakupionego w sklepach Media Markt
Stan swojego konta możesz sprawdzić poprzez panel www, lub poprzez wdzwonienie się pod numer 300500(podawana jest kwota netto).
Tak, wystawiamy faktury za doładowania konta. Wyślij do nas emaila z loginem konta, kwotą doładowania na kontakt@plfon.pl a w odpowiedzi otrzymasz fakturę VAT w PDF. Możesz otrzymać fakturę w wersji papierowej – usługa ta jest dodatkowo płatna.
Bramkę/aplikację konfigurujemy danymi SIP:

serwer: sip.plfon.pl
Port: 5060
Login: Login na nową platformę(10048 i numer komórkowy)
Hasło: hasło do logowania się na panel

Konfiguracje bramek/telefonów:

Grandstream HT 486
Cisco SPA 122
Gigaset
Linksys PAP2T

Konfiguracja aplikacji:

Zoiper aplikacja mobilna
Zoiper 3 PC
Zoiper 5 PC
Ninja Lite
Aby odbierać połączenia przychodzące kup stacjonarny numer PLFON w dowolnej polskiej strefie numeracyjnej lub przenieś swój dotychczasowy numer do PLFON.
Jeśli chcesz przenieść do nas swój numer telefonu wystarczy pobrać z naszej strony internetowej cztery formularze: Pełnomocnictwo, Oświadczenie, Wniosek o przeniesienie numeru, Wniosek o rozwiązanie umowy z dotychczasowym operatorem. Wypełnione formularze możesz przesłać w formie skanów na adres: przenoszenie@plfon.pl  lub pocztą na adres: Peoplefone Polska SA, Al. Jerozolimskie 179, 02-222 Warszawa.
Tak, wystarczy, że w swojej komórce zainstalujesz aplikację ZOIPER - do pobrania bezpłatnie w sklep play, app store itp. Zainstaluj aplikację, skonfiguruj ją, a następnie dzwoń po super niskich stawkach PLFON w zasięgu wifi lub Internetu 3G w Twoim telefonie.

Wszystkich naszych klientów zachęcamy do zainstalowania aplikacji ZOIPER oraz przesłania loginu konta PLFON wraz z adresem mailowym podanym przy rejestracji konta za pomocą strony https://www.plfon.pl/zoiper/ w wiadomości zwrotnej wyślemy link z kodem QR umożliwiający logowanie kontem PLFON do ZOIPER.
Tak, możesz korzystać z usług PLFON, wszędzie gdzie znajdziesz dostęp do łącza internetowego o odpowiedniej jakości. Oznacza to, że możesz zabrać ze sobą urządzenie PLFON i korzystać z naszych usług w dowolnym miejscu na świecie. Możesz odbierać i wykonywać połączenia tak jakbyś był w Polsce! Dzwoniąc z zagranicy do Polski, nie musisz wybierać prefiksu kraju. Numery wybierasz tak samo jakbyś był w Polsce. Stawki nadal są takie same jakbyś dzwonił z Polski! Nadal jesteś dostępny pod swoim polskim numerem regionalnym PLFON, a osoby dzwoniące do Ciebie płacą jak za połączenie z Polskim numerem stacjonarnym.
Tak, dlatego podczas rejestracji konta ważne jest podanie kodu pocztowego właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania, który umożliwi wykonywanie połączeń alarmowych. Dla Twojego bezpieczeństwa zmianę danych zamieszkania powinieneś niezwłocznie zgłosić do PLFON na adres kontakt@plfon.pl
Konto jest ważne 365 dni od ostatniego doładowania. Przed końcem ważności otrzymasz wiadomość SMS, e-mail z przypomnieniem o doładowaniu. W przypadku braku wpłaty konto wraz z numerem oraz środkami zostanie usunięte. Jeśli twoje konto zostało już usunięte, a dalej chcesz z niego korzystać dokonaj ponownej rejestracji, a następnie skontaktuj się z nami telefonicznie 222610610 bądź mailowo kontakt@plfon.pl Podaj nam swój numer stacjonarny PLFON, login oraz imię i nazwisko. Numer stacjonarny zostanie przypisany do nowo utworzonego konta.

Abonament

Dla klientów indywidualnych mamy przewidziane trzy korzystne abonamenty: FON4YOU, HOME4FREE, CALL4FREE, w wersjach z telefonem i bez telefonu, które dostępne są na okres 24 i 12 miesięcy. Najtańszy z nich dostępny jest już od 18,85 zł brutto.
Dla klientów biznesowych mamy przewidziane trzy abonamenty w wersjach z telefonem i bez telefonu, na okres 24 i 12 miesięcy: BASIC4YOU, LOCAL4FREE, ALL4FREE. Wybierz odpowiedni dla swojej firmy abonament, który będzie spełniał Twoje wymagania. Najniższe abonamenty dostępne już od 17,40 zł netto.
Jeśli chcesz przenieść do nas swój numer telefonu wystarczy pobrać z naszej strony internetowej cztery formularze: Pełnomocnictwo, Oświadczenie, Wniosek o przeniesienie numeru, Wniosek o rozwiązanie umowy z dotychczasowym operatorem. Wypełnione formularze możesz przesłać w formie skanów na adres: przenoszenie@plfon.pl  lub pocztą na adres: Peoplefone Polska SA, Al. Jerozolimskie 179, 02-222 Warszawa.
Przejdź do zakładki „reguły odbierania”, kliknij „nowa reguła” wprowadź dane zgodnie z Twoimi wymaganiami. Możesz ustawić reguły odbierania, która będzie aktywna jeszcze przed połączeniem jak i w momencie nieudanej próby połączenia.

Przekierowanie natychmiastowe
Przekierowanie gdy numer zajęty, niepołączony, nieaktywny

Koszt przekierowania połączenia jest taki sam jak koszt za minutę połączenia z danym numerem według cennika PLFON
Przejdź do zakładki „ szybkie wybieranie”, wprowadź niezbędne dane – numer telefonu, nazwę oraz liczbę odpowiadającą za szybkie wybieranie. Dzięki tej funkcji nie będziesz musiał wybierać całego numeru osoby, z którą chcesz się połączyć - nawiązywanie połączeń będzie jeszcze szybsze. W każdej chwili możesz edytować oraz usuwać funkcję.
przejdź do zakładki faks, za pomocą, której możesz wysyłać i odbierać faksy. Możesz edytować ustawienia tej funkcji, zmieniać bannery, które będą widoczne w wiadomości przesłanej do odbiorcy.
Wiadomości SMS możesz wysyłać po zalogowaniu na www.plfon.pl i kliknięciu zakładki SMS w górnej części panelu użytkownika. Następnie wprowadź numer odbiorcy, wpisz treść wiadomości i wybierz: „wyślij SMS” Koszt jednej wiadomości SMS do Polski wynosi 12 groszy brutto. nie realizujemy wysyłki wiadomości SMS do numerów zagranicznych.
Możesz zadzwonić na każdy numer stacjonarny czy komórkowy na całym świecie, po super niskich stawkach. Połączenia pomiędzy użytkownikami PLFON nie zależnie od miejsca są bezpłatne!

W jaki sposób wykonywać połączenia na standardowe numery telefoniczne?

Jeśli dzwonisz do Polski, wybierz tak jak zawsze, numer kierunkowy regionu, np Warszawa: 22 XXX XX XX.

Jeśli dzwonisz za granicę, wpisz numer kierunkowy danego państwa, np Wielka Brytania: 0044 20 XXX XX XX.
Tak, wystarczy, że w swojej komórce zainstalujesz aplikację ZOIPER - do pobrania bezpłatnie w sklep play, app store itp. Zainstaluj aplikację, skonfiguruj ją, a następnie dzwoń po super niskich stawkach PLFON w zasięgu wifi lub Internetu 3G w Twoim telefonie.

Wszystkich naszych klientów zachęcamy do zainstalowania aplikacji ZOIPER oraz przesłania loginu konta PLFON wraz z adresem mailowym za pomocą strony https://www.plfon.pl/zoiper/ w wiadomości zwrotnej wyślemy link z kodem QR umożliwiający logowanie kontem PLFON do ZOIPER.
Tak, możesz korzystać z usług PLFON, wszędzie gdzie znajdziesz dostęp do łącza internetowego o odpowiedniej jakości. Oznacza to, że możesz zabrać ze sobą urządzenie PLFON i korzystać z naszych usług w dowolnym miejscu na świecie. Możesz odbierać i wykonywać połączenia tak jakbyś był w Polsce! Dzwoniąc z zagranicy do Polski, nie musisz wybierać prefiksu kraju. Numery wybierasz tak samo jakbyś był w Polsce. Stawki nadal są takie same jakbyś dzwonił z Polski! Nadal jesteś dostępny pod swoim polskim numerem regionalnym PLFON, a osoby dzwoniące do Ciebie płacą jak za połączenie z Polskim numerem stacjonarnym.
  1. Upewnij się, że prawidłowo wybierasz numer(Patrz Jak wykonywać połączenia korzystając z usług PLFON ?)
  2. Sprawdź czy posiadasz odpowiednie środki na koncie PLFON, w tym celu zaloguj się na swoje konto i sprawdź stan swojego konta.
  3. Sprawdź, czy możesz połączyć się z innym numerem, by upewnić się, że problem dotyczy tylko tego konkretnego numeru.
  4. Wyślij do nas e-maila na adres kontakt@plfon.pl z loginem Twojego konta, numerem, na który nie możesz uzyskać połączenia oraz informacją, kiedy próbowałeś to połączenie nawiązać lub skontaktuj się z naszą infolinią.
  5. Sprawdzimy połączenie z podanym przez Ciebie numerem i jeśli będzie to konieczne, wprowadzimy odpowiednie zmiany.

Rozwiązywanie problemów

Aby cieszyć się dobrą jakości połączeń HD potrzebujesz przepływności 128 kbps symetrycznie dla jednej rozmowy telefonicznej oraz opóźnień w transmisji pakietów danych nie większych niż 120 ms. Na słabszym łączu internetowym lub mobilnym 3G/LTE usługa także będzie działać, ale mogą pojawić się problemy z jakością połączeń głosowych lub wideo.
Jakość dźwięku podczas połączeń VoIP zależy od jakości i prędkości Twojego łącza internetowego. Jeśli podczas rozmowy dźwięk jest zakłócony oznacza to, że Twoje łącze internetowe może być obciążone lub jego jakość jest nie wystarczająca. Upewnij się, że w czasie wykonywania połączeń nie pobierasz ani nie wysyłasz dużych plików przez internet. Jakość swojego łącza możesz sprawdzić za pomocą testów VoIP dostępnych w internecie. Jeśli badanie wykaże problemy z łączem powinieneś zgłosić to swojemu dostawcy internetu.
Zazwyczaj problem polega na zbyt dużych ograniczeniach ruchu na urządzeniach przesyłających pakiety po którejś ze stron rozmowy (firewalle, routery).

Połączenie VoIP wymaga do prawidłowego działania:
  1. Przepuszczenia portu 5060 UDP pomiędzy platformą PLFON a urządzeniami klienta. Fakt, że rozmowa jest nawiązywana świadczy o prawidłowym przepuszczeniu tego portu na urządzeniach.
  2. Przepuszczenia zakresu portów UDP 6000 – 40000. Brak poprawnego przepuszczenia tego zakresu jest przyczyną braku komunikacji z którąś ze stron rozmowy.
Rozwiązanie: Należy upewnić się, że na urządzeniach kontrolujących przepływ pakietów (Router, firewalle) przepuszczone są podane powyżej porty UDP.